Keukenkastenfabriek

Strategy
Branding
Brand experience
Digital experience
awards
00

Een complete rebranding, geïnspireerd op de minimalistische vormen en strakke lijnen van moderne keukens. Het resultaat? Een tijdloos logo dat de hoogwaardige producten van KeukenKastenFabriek perfect weergeeft.

Services
Web strategy
Content Strategy
Brand design
Visual language
Motion design
Photography / video
Online brand content
Print
Webdesign (UI & UX)

Onze relatie met KeukenKastenFabriek gaat vijf jaar terug. We hebben hun vorige website helemaal opnieuw ontworpen en gebouwd en deze nieuwe versie bouwt voort op alles wat we sindsdien hebben geleerd. Een fris ontwerp, van de grond af opnieuw opgebouwd, gevormd door jarenlange inzichten en samenwerking.

Met deze herlancering hebben we ook de huisstijl verfijnd. De donkere achtergronden maakten plaats voor een lichtere, strakkere look die frisser aanvoelt en meer in lijn is met het karakter van KKF. We hebben een nieuw lettertype geïntroduceerd, het kleurenpalet verfijnd en de bewegingstaal van het merk opnieuw vormgegeven om het meer persoonlijkheid en helderheid te geven.

De corporate website, waar de meeste mensen het merk voor het eerst ontmoeten, loopt nu moeiteloos over in de configurator. Wat vroeger aanvoelde als twee afzonderlijke werelden, is nu één naadloze ervaring.

Samen met onze ontwikkelingspartner, die de technische kant van de configurator voor zijn rekening nam, hebben we ervoor gezorgd dat de overgang soepel en intuïtief verliep. We hebben de bedrijfssite in Webflow gebouwd en van de grond af aan heroverwogen. Het resultaat? Een site waar populaire opstellingen en de configurator centraal staan, waardoor het voor bezoekers eenvoudiger dan ooit is om direct aan de slag te gaan met het ontwerpen van hun keuken, zonder ook maar iets over te slaan.

Content heeft altijd een belangrijke rol gespeeld op de website van KKF. In het herontwerp hebben we de bestaande verhalen letterlijk een nieuw likje verf gegeven. De inhoud is bijgewerkt met het nieuwe kleurenpalet en opnieuw vormgegeven in lay-out en flow, waardoor de inhoud nu beter is samengesteld, beter leesbaar is en beter is afgestemd op de algehele ervaring. Duidelijkere structuur, sterkere beelden en een presentatie die bezoekers uitnodigt om te ontdekken en te scrollen.

Leg de lat hoog en ze overtreffen die. Het is bijzonder prettig om met UNCOMMON samen te werken; ze weten je elke keer weer te verbazen en elke verwachting te overtreffen.
Michael Verheggen
KeukenKastenFabriek
Case Credits
Drop of Lemon
3D Motion & content