Redefine the Norm™ is onze overtuiging, het is de basis van alles wat we doen. In de kern betekent dit breken met conventies, creatief denken, grenzen verleggen en unieke ervaringen creëren. Het is een uitnodiging om de status quo te heroverwegen en te streven naar innovatie en creativiteit.
We werken binnen verschillende disciplines, waaronder art direction, conceptontwikkeling, grafisch ontwerp, motion design, webdesign en webontwikkeling. We work for brands who dare to take a different route.
Strategy
Een strategie is de richting die je merk volgt om impact te maken. Hoe scherper de koers en hoe effectiever de uitvoering, hoe sneller je een sterk merk opbouwt. Een effectieve strategie vraagt om duidelijke keuzes. Bij UNCOMMON begint Redefine the Norm™ met de basis. Samen ontwikkelen we een merkstrategie die solide en innovatief is, gericht op de toekomst en het zetten van nieuwe standaarden. Voor een succesvolle strategie vertalen we complexe maatschappelijke, markt- en interne invloeden naar een heldere visie. Dit vormt de basis voor alle volgende stappen, van positionering tot een merkverhaal.
Branding
Design gaat niet alleen over esthetiek, maar ook over het creëren van een ervaring die de wereld zal zien en onthouden. Met de merkstrategie als basis, duiken we in het creëren van een concept en ontwerp dat de ware essentie van jouw merk weergeeft.
Brand experience
Een goede merkervaring creëren betekent contact maken met de juiste doelgroep, op het juiste moment, op de juiste plaats en op de juiste manier. We brengen het merk tot leven door middel van visuals en beweging, allemaal geworteld in strategische beslissingen en een goed ontworpen merkidentiteit.
Digital experience
Wij zijn gespecialiseerd in het ontwikkelen van corporate en campagnewebsites die niet alleen bezoekers informeren over je bedrijf en diensten, maar ook de herkenning van je merk vergroten. Een sterk digitaal ontwerp ontstaat uit een duidelijke merkstrategie en identiteit. Van concept tot uitvoering, gaan we verder dan verwacht om je merk online te presenteren en zijn verhaal te vertellen op een manier die de juiste doelgroep boeit. We vinden de perfecte balans tussen ervaring en functionaliteit en bouwen elke site vanaf een leeg canvas in Webflow.
Not our words,
but theirs.
Antwoord op de meest gestelde vragen
We bouwen merken van de grond af aan. We ontwerpen alles, van het verhaal en de strategie tot de visuele elementen zoals logo's, merktaal en tone of voice. We ontwerpen en ontwikkelen ook websites en webshops, allemaal in eigen beheer met behulp van de no-code tool Webflow. Benieuwd naar meer informatie? Sander is jouw man.
Geweldig, we kunnen niet wachten om je verhaal en ideeën te horen. Neem contact op met Sander en we regelen een gesprek of meeting.
Bij UNCOMMON draait het allemaal om vier belangrijke disciplines: strategie, branding, merkervaring en digitale ervaring. Of je nu op zoek bent naar een volledige transformatie of gewoon een van deze gebieden nodig hebt, wij zijn er om grenzen te verleggen en je merk te laten opvallen. Wil je dieper in ons proces duiken? Plan een gesprek met Sander.
Absoluut. Maar dit is de deal: we bouwen alleen als we het concept- en ontwerpproces leiden. Het gaat erom de visie van begin tot eind op één lijn te houden.
Ja, zeker. Waarom zou je dat niet doen? We bouwen onze sites in Webflow, wat super gebruiksvriendelijk is. We zouden er uren over kunnen praten, maar bekijk in plaats daarvan deze pagina waar we dieper ingaan op waarom we Webflow geweldig vinden
Bij UNCOMMON geloven we in multidisciplinaire samenwerking. Onze projecten brengen uiteenlopende expertise samen, zodat elke invalshoek wordt behandeld. Elk team heeft minstens twee visuele ontwikkelaars, elk met hun eigen superkracht — no-code engineering, motion design, integraties, ontwikkeling op maat — noem maar op, wij hebben het in de mix.
Wat het project ook is, we beginnen altijd met een workshop samen met je team. We hebben een solide indeling waarmee we diep in uw bedrijf, diensten en producten kunnen duiken. Als we in een merkproject duiken, kun je een reeks strategische sessies verwachten. Het draait allemaal om het begrijpen van je wereld van binnen en van buiten.
Het hangt echt van een aantal factoren af, maar om je een idee te geven: de ontwikkeling van een nieuw merk duurt doorgaans een projecttijdlijn van meer dan 3 weken. Een bedrijfssite ontwerpen en bouwen? Je kijkt naar meer dan 8 weken. En voor een e-commerceproject ga je naar de zone van meer dan 12 weken. Als je op zoek bent naar een strakke campagnepagina, hebben we het over 4 tot 6 weken. Onthoud dat het allemaal afhangt van zaken als het maken van inhoud, fotografie en meer. Wil je de details weten? Sla Sander op, hij heeft de primeur.